1 november 2012

Wat te doen bij weinig daglicht en schuine muur?

3,5 jaar heb ik op kamer gewoond in Zwolle. Ik had één kamertje met veel licht en daarnaast gelegen nog een kamer met een lange schuine muur, met één klein dakraampje van letterlijk 30 cm bij 20 cm. Erg weinig licht dus en dat is niet prettig ook omdat vooral de schuine muur het nog donkerder maakte. Dat roept de vraag, wat te doen bij weinig licht en/of een schuine muur?
Maak gebruik van dakramen. Ook al was mijn dakraampje van 30 bij 20 cm erg klein, het scheelde enorm qua licht! En 's winters ook voor warmte als de zon schijnt.
En als je aan dakramen denkt is er een grote kans dat je aan VELUX® denkt. Want VELUX dakramen heb je in vele soorten en maten. Je hebt zelfs dakramen die kunnen functioneren als een balkonnetje, hoe leuk is dat!

En als je dakramen hebt is raambekleding ook handig. Je hebt twee soorten raambekleding. Bekleding wat van binnenuit is bevestigt of bekleding wat van buitenaf is bevestigt.
VELUX buitenzonwering zijn erg prettig en onder anderen zelfs met afstandsbediening bestuurbaar, wie wilt dat nou niet? Zomers erg handig want het houd tot 90% van de zonnewarmte tegen. En je kunt je dakraam open zetten en alsnog buiten de zon tegen houden zonder dat door de openingskier alsnog zon komt. Je kunt VELUX producten onder andere kopen op itzala.nl.

En dan, één van de beste uitvindingen, de verduisterende gordijnen. Voor het dakraampje van 30 bij 20 cm zat geen raambekleding en ondanks het kleine raampje deed ik er voordat ik ging slapen en zelf gefabriceerd kartonnen plaatje voor zodat de zon er ’s morgens niet door kwam.
Maar ook weleens gedacht aan een lichtkoepel? Ik vind ze er altijd erg gaaf uitzien!
En wanneer je meer ruimte wilt en licht, dan kun je het beste gaan voor een dakkapel? Met een dakkapel creëer je namelijk meer daglicht en ruimte in één klap.



Foto credit 1. via behrerDOT 2. via Fotograaf Stellan Herner 3. Fotografie door Vincent Leroux voor Marie Claire Maison. De overige foto's via de Pinterest van VELUX America

4 opmerkingen:

  1. Ik kende het bedrijf helemaal niet. Maar ik heb me ook aangemeld. Ik ben benieuwd! :)

    Spannend al die nieuwe grotere stappen. Helemaal leuk, ik ben benieuwd!

    Je hebt van deze gesponsorde blogpost echt iets leuks gemaakt zeg! Heel mooi zo'n lichtkoepel. Sowieso is goed licht echt heel fijn en mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind zo'n lichtkoepel/ raam in het plafond echt zo vet!! Hebben bedrijven vaak. Ik vind het zo gezellig als het dan regent, hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je er zo eerlijk over bent!

    Ik heb zelf helaas niet zulke goede ervaringen met Velux haha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk. Mijn eerste artikel voor dat bedrijfje ging ook over Velux ;-) Heel leuk om te zien dat jij er iets heel anders van hebt gemaakt. Succes en veel plezier met je plannen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Ik lees altijd alle reacties. Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik deze altijd in het blogartikel zelf. Ik probeer alle vragen binnen 2 a 3 dagen te beantwoorden :)

Liefs, Sharon