13 juli 2012

Meng goedkoop je eigen verf | Perfect om pasteltinten te maken | Do it yourself weekend

Vorige week liet ik het resultaat van het ladenkastje en de blikken zien die ik had geverfd. De verf kleuren hebben we zelf gemengd! Mijn moeder vertelde deze leuke tip (thanks mom, ik weet je dat altijd alle blogs leest ^_^ ) en ik laat graag aan jullie zien hoe je zelf goedkoop verf kunt mengen.

Met deze tip kun je heel makkelijk je eigen pastelkleuren maken. En goedkoop meerdere verf kleuren maken. Iets wat enorm in de kosten scheelt want een klein potje gemengde verf in een bouwmarkt kost al snel €10 a €15 per potje.

Denk eraan dat als je grote hoeveelheden eigen gemengde verf nodig hebt dat je precies gaat afmeten hoeveel muurverf en acrylverf je gebruikt. Anders bestaat er een kans dat als je nog een keer dezelfde kleur wilt maken deze kleur niet helemaal klopt met de kleur die je al hebt gemengd. Dus goed alles afmeten als je grote hoeveelheden zelf gemengde verf wilt maken.
Here we go. Wat hebben we nodig?

1. Witte muurverf (op waterbasis). Onderstaand 4 liter pot hebben we gekocht bij de Action €10,99.
2. Acrylverf (per potje €1,79 bij de Action)
3. Lege glazen potjes om de nieuwe verfkleuren in te mengen en te bewaren.

Verder hebben we nog verf meng houtjes en een lepel (om de muurverf in de glazen potjes te doen) nodig en natuurlijk kwasten om mee te verven.
En dan?

1. Vul een glazen potje met witte muurverf. Vul de potjes niet te vol omdat er ook nog acrylverf in komt.
2. Voeg nu de acrylverf toe. Begin met kleine hoeveelheden en roer alles goed door elkaar tot je de juiste kleur krijgt.
3. En verven maar.

Dat is alles, makkelijk niet?! Hebben jullie weleens zelf verf gemengd?

Een heel fijn weekend allemaal :)


Photography: Sharon Vos for The secret is to dream

10 opmerkingen:

  1. Wat slim! En wat een mooie foto's heb je gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die potjes met de roze rand, mooi gefotografeerd. Heb even je portfolio bekeken en echt zitten prachtige foto's tussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is zo'n leuk idee! Toch zou ik het niet durven voor een echt grote muur. Maar voor kleine dingetjes zoals jouw blikjes is het echt heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Ideaal voor make-up kwasten, zooi op het bureau. Iets om te onthouden voor als ik mijn kamer (eindelijk) ga verbouwen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hele mooie foto's en wat een leuk idee!
    liefs,
    denise

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor deze leuke informatie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuuukk!!!!!maar waar koop je die verf? van plaatjes nummer 2

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Ik lees altijd alle reacties. Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik deze altijd in het blogartikel zelf. Ik probeer alle vragen binnen 2 a 3 dagen te beantwoorden :)

Liefs, Sharon