19 juli 2012

Hoogslapers en stapelbedden • Kleine tips om groot te wonen • Deel 8 van de Klein wonen serie

In de elfdelige serie over klein wonen geef ik kort maar krachtige tips over klein wonen. Want klein wonen hoeft niet nadelig te zijn. Met de juiste tips kun je groot wonen op weinig vierkante meters. De gezegde ‘het zijn de kleine dingen die het doen’ kan goed worden toegepast in een kleine woning. Wees creatief en je vindt meer ruimte. Vandaag gaan we het hebben over hoogslapers en stapelbedden.

Hoogslapers of stapelbedden zijn net zo comfortabel en ruim als de 'normale lage' bedden, maar ze maken tegelijkertijd ook heel wat vloerruimte vrij, zodat je meer ruimte kan benutten!


Heb je de andere delen nog niet gelezen of wil je ze nog eens terug kijken? Hier een overzicht van alle delen:
Deel 1: Spiegeltje spiegeltje aan de wand
Deel 2: Daglicht 
Deel 3: Ook groen zonder tuin
Deel 4: Vloeren
Deel 5: Creëer ruimtes d.m.v. afscheidingswanden 
Deel 6: Zolderkamers en schuine wanden
Deel 7: Zwevend meubilair


Pictures | 1. via House and leisure 2. via Lloydkahn on going 3. via Ferm Living 4. via Husohem 5. via Smallhouselife 6. via New York times 7&8. via The Selby 9. via Geek Living

14 opmerkingen:

  1. Ik vind de hoogslapers hier echt super mooi!! Is weer eens iets anders dan een standaard stapelbed. Er zijn super leuke hoekjes van gemaakt en het is ook nog eens heel praktisch. Alleen wel lastig misschien dat je altijd een trappetje af moet, maar ja ik slaap op zolder en moet ook altijd een trap af als ik iets wil pakken. Ideale oplossing zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wauw echt heeel erg mooi! Ik woon in een studentenhuis en wij hebben bijna ook allemaal een zwevend bed in de nok van het huis ( behalve ik) en het is inderdaad super handig en ik vind het vaak ook nog wel mooi. Leuke post!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik al dit moois zo zie, zou ik bijna kleiner willen gaan wonen ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En het ziet er ook nog eens supergezellig en knus uit! :) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow, die 1 na laatste foto. lijkt me heerlijk om zo te wonen!!!
    ik woonde op kamers in amsterdam in een piepklein kamertje. van 2 bij 3 meter. hielp ook heel erg om een hoogslaper te hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha ben het met Bibi eens! Maar ik had vroeger een hoogslaper die veeeeeel minder mooi was als al deze. Echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zou leuk die inspiratie van jou! haha wil je niet een keer mee naar mijn 16m2 studentenkamertje (ik ga morgen contract tekenen dus hij is nog helemaal leeg!) om te zeggen wat ik er mee moet doen? haha jij hebt er echt oog voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie inspiratieposts. Om lekker bij weg te dromen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijne inspiratiefoto's! Hoogslapers zijn nu prachtig in plaats van suf en onhandig. Hele mooie kamers:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De tweede en ena laatste zijn echt super gaaf gewoon boven je woonkamer slapen wat leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's. Ik ga op kamers, maar heb er bewust voor gekozen om geen hoogslaper te nemen. De reden, tja ik vind het gewoon niet mooi staan. Maar nu ik deze foto's zie bewijst het maar dat je er echt iets moois van kan maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi, zulke hoogslapers! Al zou ik dat midden in de woonkamer wat minder vinden om er dan in te moeten slapen :P

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een fijne foto's! Lijkt me heel gaaf om zo extra ruimte te creëren! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Ik lees altijd alle reacties. Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik deze altijd in het blogartikel zelf. Ik probeer alle vragen binnen 2 a 3 dagen te beantwoorden :)

Liefs, Sharon