5 juni 2012

Zolderkamers en schuine wanden • Deel 6 van de Klein wonen serie • Kleine tips om groot te wonen 6/11

In de elfdelige serie over klein wonen geef ik kort maar krachtige tips over klein wonen. Want klein wonen hoeft niet nadelig te zijn. Met de juiste tips kun je groot wonen op weinig vierkante meters. De gezegde ‘het zijn de kleine dingen die het doen’ kan goed worden toegepast in een kleine woning. Wees creatief en je vindt meer ruimte. Vandaag gaan we het hebben over zolderkamers.

Bij een zolderkamer of een schuine wand wordt vaak gedacht aan extra opbergruimte of het wordt een rommelhok. Erg zonde want je kunt veel meer dan dat. Maak van je zolder een extra kamer.



Heb je de andere delen nog niet gelezen of wil je ze nog eens terug kijken? Hier een overzicht van alle delen:
Deel 1: Spiegeltje spiegeltje aan de wand
Deel 2: Daglicht 
Deel 3: Ook groen zonder tuin
Deel 4: Vloeren
Deel 5: Creëer ruimtes d.m.v. afscheidingswanden 
Deel 6: Zolderkamers en schuine wanden
Deel 7: Zwevend meubilair

Pictures from left to right: 1. via pinkwallpaper 2. via magn-ifique  3. via Perfectlyimperfect 4. via Pinterest 5. via Pinterest 6. via Uppvik 7. via Digsdigs 8. via bohemiansense 9. via designspirationsk 10. via Pinterest

10 opmerkingen:

  1. Zolders, hoe onhandig schuin ook, zulke fijne ruimtes. Weet je waar het kledingrek op de eerste foto links vandaan komt? *.* Rozalinde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja inderdaad, soms erg onhandig maar het brengt toch altijd sfeer!

    Ja de kledingrek is van de Ikea. Ik heb zelf 2 van deze kledingrekken haha. Ze zijn vind ik spotgoedkoop. En de kledingrekken zijn vrij stevig en heel simpel in design, erg mooi!

    http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60179434/

    Liefs, Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van zolders kun je juist de meest prachtige kamers maken! Deze foto's bewijzen het!

    Prachtig die op foto 7 en 10!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vroeger sliep ik zelf op zolder met schuine wanden. Vond het toch altijd wel erg lastig indelen. Nu ik dit zo zie, heb ik spijt dat ik er jaren zo slordig bij heb gezeten! Inmiddels heb ik een dakkapel en is de zolder een kantoor geworden. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zolders vind ik altijd zo gezellig en knus!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik ga samen wonen met mijn vriend en wij hebben een appartement met schuine daken. we zijn benieuwd naar het witte kastje op de laatste foto (waar de tv op staat)! we hebben al bij ikea gekeken. maar konden het helaas niet vinden. Graag hoor ik van je.
    ps: de foto's zien er geweldig uit!! zou zo in de laatste foto willen wonen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Ilse

    Wat leuk dat je gaat samenwonen! Altijd een uitdaging schuine daken ;) Ik dacht ook direct aan de ikea haha.

    Deze kwam ik tegen op wehkamp:
    http://www.wehkamp.nl/wonen-slapen/kasten/tv-meubels/tv-meubel-jose/C28_8KA_F1M_513766/

    http://www.wehkamp.nl/wonen-slapen/kasten/tv-meubels/tv-kast-alex/C28_8KA_F1M_512544/

    Deze websites kwam ik ook nog tegen maar ik ken ze persoonlijk niet:

    http://www.zen-lifestyle.nl/design-meubels/hoogglans-tv-meubel.html

    En deze bij Neckermann
    http://www.neck.nl/product/detail.mb1?fh_url=fh_view_size%3D12%26fh_start_index%3D36%26fh_secondid%3D156008719%26fh_lister_pos%3D44%26fh_location%3D%252f%252fnm%252fnl_NL%252fproduct_fh_cataloguetype%253e%257bregular%257d%252fcategories%253c%257bnm_50000000%257d%252fcategories%253c%257bnm_50000000_152622174%257d%252fvariant_fh__basecolour%253e%257bwit%257d%26fh_eds%3D%25c3%259f%26fh_refview%3Dlister&pcon=pr

    Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

    Liefs, Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Useful information. Fortunate me I found your
    site by accident, and I am surprised why this accident didn't happened earlier!
    I bookmarked it.

    Also visit my webpage Beats By Dre

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Your style is so unique in comparison to other people I
    have read stuff from. Thank you for posting when you've got the opportunity, Guess I'll
    just book mark this web site.

    Here is my weblog - Cheap Dr Dre Beats

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik heb een kleine kamer met ook schuinen wanden, er staan allemaal meubels van mijn zus erin en ik mag ze daar niet weghalen, mijn kamer is zelf ook best wel vol... maar hoe kan ik mijn kamer toch ruimer en gezellig laten maken???

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Ik lees altijd alle reacties. Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik deze altijd in het blogartikel zelf. Ik probeer alle vragen binnen 2 a 3 dagen te beantwoorden :)

Liefs, Sharon