1 juni 2012

DIY opberger voor make-up kwasten | Versierde glazen potjes | Do it yourself weekend

Een tijd geleden, wel al een jaar denk ik, heb ik een uitgebreide make-up kwasten set gekocht via eBay. Ideaal al die kwasten (dat wil niet zeggen dat ik precies weet welke kwast welke functie heeft ;)) maar bij mij lag alles in een la, door elkaar zonder enige vorm van overzicht. Het was dan ook altijd zoeken, tussen de andere make-upjes en poedertjes, naar de goede kwast. Via een andere DIY op een blog (waarvan ik de naam niet meer weet omdat ik het plaatje zonder vermelding op mijn laptop heb opgeslagen, heel handig) werd ik geïnspireerd om dit te maken.

Vanaf nu hoef ik niet meer te zoeken en zie ik alles in één oogopslag. En vandaag in de do it yourself weekend een stappenplan hoe jij deze make-up kwasten opberg potjes maakt! 
P.S Je hebt ook nog opvul zand of steentjes nodig om de potjes later mee te vullen.

TIP
Spuitverf is van de Action! Je hebt bij de Action ook gouden spuitverf als ik het goed heb.

Start met het uitleggen van kranten op de ondergrond. We willen natuurlijk niet smeren ;)
Plak de potjes met een krant en schilderstape af. Zorg dat je de tape rand goed aandrukt zodat er geen verf onderdoor kan glippen.

Ik heb een krant erbij gebruikt omdat ik spuitverf voor deze DIY heb gebruikt en op deze manier de bovenkant van de glazen potjes schoon blijven.
Laat het goed drogen voordat je het tape eraf haalt en je de andere kleur aanbrengt omdat je met het schilderstape over het witte verf gaat tapen. Het zou zonde zijn als het verf niet goed droog is en blijft plakken aan het tape.

Schilder de delen die je hebt afgetapt in de tweede kleur, ik heb voor 'goud' gekozen, en laat dit weer goed drogen.

Als het droog is stop je opvul zand of steentjes in de glazen potjes en klaar! De kwasten erin en je hebt een leuke manier op je make-up kwasten overzichtelijk op te bergen!

Fijn weekend allemaal!



5 opmerkingen:

  1. Leuk!
    Ik heb in mijn DIY to-do kast ook nog een gouden spuitbus (toevallig die van de Action) staan en een aantal lege potjes waar ik nog mee aan de slag wil. Alleen nog even de tijd vinden ;)
    Dat rechtse potje is gok ik van een groente geweest? Of appelmoes? :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet het niet zeker maar vast en zeker appelmoes ja haha!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Ik lees altijd alle reacties. Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik deze altijd in het blogartikel zelf. Ik probeer alle vragen binnen 2 a 3 dagen te beantwoorden :)

Liefs, Sharon