4 april 2012

Vandaag in klein wonen: vloeren • Kleine tips om groot te wonen 4/11

In de elfdelige serie over klein wonen geef ik kort maar krachtige tips over klein wonen. Want klein wonen hoeft niet nadelig te zijn. Met de juiste tips kun je groot wonen op weinig vierkante meters. De gezegde ‘het zijn de kleine dingen die het doen’ kan goed worden toegepast in een kleine woning. Wees creatief en je vindt meer ruimte. Vandaag gaan we het hebben over kleine tuinen.. ook al heb je geen tuin.

Als je klein woont, maar in elke ruimte dezelfde soort vloer gebruikt lijken de ruimtes groter doordat de ruimtes met elkaar in verbinding staan.


Heb je de andere delen nog niet gelezen of wil je ze nog eens terug kijken? Hier een overzicht van alle delen:
Deel 1: Spiegeltje spiegeltje aan de wand
Deel 2: Daglicht 
Deel 3: Ook groen zonder tuin
Deel 4: Vloeren
Deel 5: Creëer ruimtes d.m.v. afscheidingswanden 
Deel 6: Zolderkamers en schuine wanden
Deel 7: Zwevend meubilair
Pictures left to right: 1. Coastal living 2. Cottage living 3 en 4. Apartmenttherapy 5. Pinterest 6. Country home 7 en 8. Freshome

7 opmerkingen:

  1. Echt leuk die klein wonen posts! Mooie inspiratie dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke post!
    Ik woon ook heel klein en haal veel inspiratie uit je posts. De vloer hebben wij inderdaad ook overal hetzelfde en het geeft naast ruimte ook veel rust. Mooie foto's!

    xx Sari

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je een serie doet over klein wonen. Ik heb van de week de Ikea 2012 doorgespit en volgens mij was het thema ook klein wonen. Nu woon ik niet klein, maar ik ga verhuizen...Dus ik heb alle ideetje opgeschreven die voorbij kwamen en een lange verlanglijst gemaakt van alle dingen die ik wil hebben/ nodig zijn per kamer. Zo handig!! Dus ik ga deze tips ook in de gaten houden. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heel mooi uit ik ben nog op zoek naar een oplossing qua nieuwe vloer maar laat me hier graag inspireren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk deze klein wonen serie! Ik woon zelf ook met een vriend en twee katten in een heel klein appartementje, maar met wat handige aanpassingen en opbergplekken komen we een heel eind. Ook leuk om te lezen wat voor tips jij geeft, en om daar dan ook de inspiratiefoto's bij te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind deze series erg leuk om te lezen, alhoewel je meer hebt aan de foto's die erbij zitten dan de daadwerkelijke tekst die erbij hoort, haha! Ik woon zelf in een kleine studio, dus deze tip met dezelfde vloeren in elke ruimte gaat al snel bij mij op, hihi. Toch lees ik elke keer met veel plezier de klein wonen tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb net zelf een klein appartementje gekocht en zit al een tijdje te brainstormen over de inrichting. Vind je blog erg inspirerend. Door de indeling en kleurgebruik lijkt het appartement al een stuk groter. Thanks voor de inspiratie!

    Xoxo, Lies

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Ik lees altijd alle reacties. Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik deze altijd in het blogartikel zelf. Ik probeer alle vragen binnen 2 a 3 dagen te beantwoorden :)

Liefs, Sharon