4 maart 2012

Twee nieuwe boeken besteld: Indie publishing en How to make books

Als ik ergens een zwak voor heb dan zijn het voor mooie, interessante boeken waar ik wat van kan leren. Ik hou van research boeken! Nadat ik gisteren een uur heb gesnuffeld in de bibliotheek tussen alle mooie boeken kon ik het niet laten om deze twee boeken te bestelen via internet, want deze waren helaas niet in de bibliotheek. Beide boeken gaan, inderdaad, over het maken van boeken en ik heb erg positieve reacties over deze boeken gelezen. Ik wil mij graag verdiepen in het boeken maken en ook voor de grafische opleiding die ik straks wil gaan volgen zijn ze denk ik erg handig.  

Indie Publishing van Ellen Lupton gaat over hoe je een boek produceert en publiceert van begin tot eind. Alles wat je moet weten staat in het boek. Van de basis, ISBN nummers tot printmogelijkheden.

How To Make Books van Esther K. Smith gaat over hoe je een boek maakt? Het boek leert je de basis van boekbinden met stap voor stap instructies.

Als ik de boeken heb gelezen zal ik een review schrijven met natuurlijk veel foto's.  Ik kan niet wachten tot ik ze ontvang! Helaas moet ik nog 5 tot 7 werkdagen wachten..

Houden jullie ook van boeken? En kennen jullie deze boeken?

3 opmerkingen:

  1. Hi Sharon,

    Leuke boeken! Ik had die van Ellen Lupton laatst nog in mijn handen in de boekwinkel. De andere kende ik nog niet en ziet er erg interessant uit.

    Welke opleiding ga je hierna volgen? Ben benieuwd.

    Groetjes,
    Naomi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Naomi,

    Allereerst geweldige blog heb je! Ik heb er erg veel informatie af kunnen halen voor mijn examen scriptie als je dat oke vind. Mijn scriptie gaat over de (creatieve) thuiswerkplek. Met name over in hoeverre het interieur invloed heeft op de thuiswerkplek, wat is een goede thuiswerkplek, hoe je een thuiswerkplek persoonlijk maakt en wat een gezonde thuiswerkplek is.

    Ik wil hierna als grafisch vormgeefster studeren op academie voor POPcultuur in Leeuwarden :) 10 mei heb ik toelating. Er worden voor 2 richtingen maar 50 aangenomen, dus dat wordt spannend :)

    Liefs, Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He Naomi,

    Allereerst geweldige blog heb je! Ik heb er erg veel informatie af kunnen halen voor mijn examen scriptie als je dat oke vind. Mijn scriptie gaat over de (creatieve) thuiswerkplek. Met name over in hoeverre het interieur invloed heeft op de thuiswerkplek, wat is een goede thuiswerkplek, hoe je een thuiswerkplek persoonlijk maakt en wat een gezonde thuiswerkplek is.

    Ik wil hierna als grafisch vormgeefster studeren op academie voor POPcultuur in Leeuwarden :) 10 mei heb ik toelating. Er worden voor 2 richtingen maar 50 aangenomen, dus dat wordt spannend :)

    Liefs, Sharon

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Ik lees altijd alle reacties. Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik deze altijd in het blogartikel zelf. Ik probeer alle vragen binnen 2 a 3 dagen te beantwoorden :)

Liefs, Sharon