20 maart 2012

Mijn collage voor een kubuswoning van 4.25 meter (examenopdracht)

Één van mijn examen opdrachten is het maken van een interieuradvies voor een kubuswoning (fictief). De breedte, hoogte en diepte van de woning is 4.25 meter. Een extra verdieping erin maken mag, maar deze mag niet meer dan 8 vierkante meter bedragen. Er is dus niet veel ruimte.

Deze kubuswoning moet een zelfstandige woonruimte worden voor een student. Diegene moet zich in de kubuswoning kunnen ontspannen, koken, slapen, en werken. En niet te vergeten de sanitaire voorzieningen. En dat zijn best veel functies voor een woning van 4.25 meter.

Bovenstaand zie je de collage die ik heb gemaakt voor de kubus woning. Ik heb gekozen voor een basis van zwart / wit met af en toe een tikkeltje nuon kleuren en licht oud roze. Ook grafische vormen en printen wil ik in de woning laten terug komen.

Verder moet ik voor deze opdracht technische tekeningen en sfeertekeningen maken maar het grootste onderdeel van de kubuswoning opdracht is de maquette. De maquette wil ik natuurlijk zo realistisch mogelijk inrichting en heb her en der al wat inspiratie opgedaan op internet over hoe je meubels etc. kunt maken.

Maar als iemand maquette tips heeft zijn ze zeer welkom :)

4 opmerkingen:

  1. Wow, mooie collage, ik zou 'm zo als poster ophangen. Succes met je opdracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dat ziet er echt superleuk uit! Wat voor opleiding doe je precies? Klinkt echt helemaal geweldig! Succes met de maquette! Ben benieuwd naar het eindresultaat..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah super leuk dat je dat zegt Jolanda :) Leuk! Marlies ik volg de opleiding tot interieur stylist op het Cibap.

    Liefs, Sharon

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Ik lees altijd alle reacties. Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik deze altijd in het blogartikel zelf. Ik probeer alle vragen binnen 2 a 3 dagen te beantwoorden :)

Liefs, Sharon