9 maart 2012

Maak je eigen ringen met broches, kettingen en oorbellen • Do it yourself weekend

Een tijdje geleden zag ik hoe makkelijk je eigenlijk zelf ringen kunt maken. Ik ben zelf aan de slag gegaan en heb deze stappenplan voor jullie gemaakt met natuurlijk heerlijk veel foto's (gemaakt met o.a. mijn nieuwe 50mm F1.8 lens, echt een aanrader)

So, lets go! Wat hebben we nodig?

RINGEN    Ik heb de ringen gekocht via Ebay.com. 50 stuks voor €3 inclusief verzendkosten. Ik kan dus een tijdje vooruit haha. Je kunt via Ebay vaak voor weinig geld grote hoeveelheden kopen.

BROCHES    De broches had ik al, of gevonden in kringloopwinkels en op rommelmarkten. Eigenlijk heb ik maar twee echte broches gebruikt, de rest zijn kettingen of oorbellen. Want kapotte kettingen of kettingen die je niet meer draagt kun je ook prima gebruiken, net zoals oorbellen. Eigenlijk kun je heel veel dingen gebruiken zolang de 'onderkant' waar je de ring gaat plakken maar plat is.

SECONDELIJM   Sterk en droogt snel, spreekt voor zich. Ik had het al eens geprobeerd met een lijmpistool, maar dat was niet stevig genoeg. De broches braken vrij snel af (na een paar seconden al).

En dan? Voordat je de ring op de broche plakt is het handig om eerst even te kijken in welke richting je de broche wilt hebben. Net zoals de ovale turquoise broche hierboven, wil je die horizontaal of verticaal als je de ring om hebt? 

Als je dat weet kun je de ring met secondelijm op de broche plakken. Leg voor de zekerheid even een papiertje op tafel voor als je per ongelijk drupt met de secondelijm.

Laat het even drogen, en klaar is kees! Je hebt dan een paar originele en unieke ringen.

Fijn weekend allemaal :)

3 opmerkingen:

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Ik lees altijd alle reacties. Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik deze altijd in het blogartikel zelf. Ik probeer alle vragen binnen 2 a 3 dagen te beantwoorden :)

Liefs, Sharon