19 maart 2012

Klein wonen • Daglicht • Kleine tips om groot te wonen 2/11

In de elfdelige serie over klein wonen geef ik kort maar krachtige tips over klein wonen. Want klein wonen hoeft niet nadelig te zijn. Met de juiste tips kun je groot wonen op weinig vierkante meters. De gezegde ‘het zijn de kleine dingen die het doen’ kan goed worden toegepast in een kleine woning. Wees creatief en je vindt meer ruimte. Vandaag gaan we het hebben over daglicht

Naast het feit dat daglicht erg goed is voor de energie in je huis en ook een groot invloed heeft op jou persoonlijk, maakt het een ruimte ook groter. Gebruik daarom zoveel mogelijk daglicht. Hou zo weinig mogelijk daglicht tegen door bijvoorbeeld lichte gordijnen te gebruiken in plaats van donkere gordijnen.




Heb je de andere delen nog niet gelezen of wil je ze nog eens terug kijken? Hier een overzicht van alle delen:
Deel 1: Spiegeltje spiegeltje aan de wand
Deel 2: Daglicht 
Deel 3: Ook groen zonder tuin
Deel 4: Vloeren
Deel 5: Creëer ruimtes d.m.v. afscheidingswanden 
Deel 6: Zolderkamers en schuine wanden
Deel 7: Zwevend meubilair
Pictures form left to right: 1. 79ideas 2. Funkytime 3. Petra Bindel 4. Funkytime 5. Apartment therapy 6. Homeinspiration 7. Marie Claire maison 8. Oneclaireday

5 opmerkingen:

  1. Ik vind deze serie nu al helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja leuk! ik hou ook enorm van licht, dus een licht huis is erg belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Ik heb een paar jaar heeeel klein gewoond. En inderdaad, licht is heel belangrijk! Mooie foto's en leuke post!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh ik zie zoveel leuke dingetjes. Bij 1: Die sprei over het bed.
    Bij 2: uitklapstoeltjes tegen de muur (handig)
    Bij 4: Die tafel die tafel!!! Love it.
    Bij 6: Al die lijstjes aan de muur vind ik tof om te doen. Zo'n lange tafel heb ik ook...En wat een goed plan om daaronder van die manden te doen. En hem in een zachtkleurtje te verven. Hij is nu wit.
    Bij 7: Zo'n whiteboard wil ik in de keuken doen om receptjes op te hangen. Ziet er zo cute uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig meiden! En inderdaad Marjolein, ik zie ook teveel leuke dingen haha, goed teken ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Ik lees altijd alle reacties. Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik deze altijd in het blogartikel zelf. Ik probeer alle vragen binnen 2 a 3 dagen te beantwoorden :)

Liefs, Sharon