25 mei 2011

Lula magazine - Guerilla store project

Geschreven door Laura Hendriksen.

Ik wil jullie graag een stukje laten zien van mijn eindexamen opdracht. Ik (Laura) zit net als Sharon op het Cibap maar doe een andere studie richting; Ruimtelijke Presentatie. Voor mijn examen opdracht moest ik een concept voor een Guerilla Store ontwerpen. Dat is een winkel die voor een korte tijd in een pand is gevestigd en dan weer verhuisd naar een ander pand. Het concept voor de Guerilla Store moest gebaseerd zijn op een tijdschrift naar eigen keus.
Ik wist meteen welk tijdschrift ik wou gaan gebruiken hiervoor: Lula Magazine. Sommige van jullie kennen het blad misschien wel. Het is een modetijdschrift met een romantische en dromerige sfeer. Er staan prachtige foto's in, mooie zinnen en leuke interviews. Lula komt ongeveer 1x in de 3 maanden uit en is maar op weinige plekken verkrijgbaar. Lijkt het jou ook een leuk tijdschrift kijk dan is bij Athenaeum in Amsterdam daar hebben ze hem vast en zeker. Lula heeft ook een website: www.lulamag.com
Voordat ik aan mijn concept kon beginnen moest ik een collage maken op een creatieve manier. Dit heb ik gedaan doormiddel van een scrapbook te maken, dit omdat ze daar bij Lula Magazine ook gebruik van maken. (te zien op de website) Hierin heb ik plaatjes geplakt ter inspiratie van mijn concept.
Als eind opdracht moesten we een klein stukje van de Guerilla Store in het echt maken. In de Guerilla Store zal kleding worden verkocht van de merken die in het tijdschrift te vinden zijn. De kleding word gepresenteerd aan takken die in bloempotten staan. De accessoires worden in 'vogelhuisjes' gepresenteerd. Omdat Lula ook wel een dromerige sfeer heeft heb ik de link gelegd met vervreemding. Zo ben ik tot dit idee gekomen.
Dit zijn panelen waar ik een illustratie op heb gemaakt. Het is een mengeling geworden van Mary Kate Olsen en Fifi Lapin. Fifi Lapin kennen jullie misschien wel van haar blog. Het mode konijntje. Ik heb hiervoor gekozen omdat Mary Kate en Fifi Lapin ook in Lula magazine hebben gestaan.

11 opmerkingen:

  1. Hey meid....
    Wat prachtig gedaan en gemaakt,
    veel suc6 met je eindexamen..

    kuzzzy Puck

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoooo ontzettend trots op jou! Goed gedaan meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow ! I love the idea to create a "shoes tree". That's so lovely.

    Your blog is so lovely (I'm sorry not to be able to read it) !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, super leuk! :D Wat doen jullie leuke opleidingen. En ik ga even bij het Lula magazine kijken hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah ik hou echt van deze kleuren! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat supermooi gedaan allemaal! Kunnen jullie het concept niet doorzetten? Ik zou de hele winkel mee willen nemen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve meiden, heel erg bedankt voor de reacties! Super leuk om allemaal te lezen :D

    Veel liefs van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  8. such beautiful dream like colors
    i'm in love

    hope to hear from you*!
    www.amyflyingakite.com

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Ik lees altijd alle reacties. Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik deze altijd in het blogartikel zelf. Ik probeer alle vragen binnen 2 a 3 dagen te beantwoorden :)

Liefs, Sharon