2 december 2010

Fotografie cursus : Long Exposure Photography (lange sluitertijd)


Afgelopen maandag had ik in Emmeloord een Long Exposure Photography fotografie cursus bij Mvd Klooster. Long Exposure Photography betekent lange sluitertijd. Een gaat vooral over het fotograferen in het donker. Hoe krijg je in het donker/schemer een goede foto. 


En wat een must is bij fotograferen met een lange sluitertijd is een statief. Lange sluitertijd betekent namelijk dat je camera er bijvoorbeeld 2 seconden tot 5 minuten erover kan doen (ligt eraan wat je zelf instelt) om een foto te maken en daarbij mag je je camera niet bewegen want dan wordt de foto onscherp. Hier wat bekende voorbeelden van lange sluitertijd fotografie.
Bron Rob Orthen
Bron  Darren Rowse
Bron onbekend

Dus maandag stapte ik met camera en statief in de auto op naar Emmeloord. 


We hebben geleerd over diagrama, iso-waarden, lange sluitertijd en wij hebben natuurlijk wat we geleerd hebben we natuurlijk in praktijk gebracht. Dus met de hele groep van totaal 9 man, en onze statieven gingen we het centrum van Emmeloord in op naar een verlichte brug en bomen met kerstverlichting. 


Omdat dit mijn eerste keer was vind ik mijn resultaten niet super, maar ik heb veel geleerd en ga het zeker in de praktijk gebruiken. Hier mijn foto's.
De foto's met de stroken/strepen licht heb ik gemaakt doormiddel aan de lens te draaien (inzoomen en uitzoomen) terwijl hij de foto maakt. 


Ik raad je zeker aan om een cursus bij Mvd Klooster fotografie te volgen. Het wordt duidelijk uitgelegd. Je mag tussendoor vragen stellen, je gaat wat je hebt geleerd in praktijk brengen en daarna ga je de resultaten bekijken! Zeker een aanrader!


Liefs

1 opmerking:

  1. Wauw mooie fotos vooral de eerste. Vind van jou foto de brug mooi, door de weerspiegeling in het water.

    Maar heb je hiervoor een externe flitser nodig ?

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Ik lees altijd alle reacties. Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik deze altijd in het blogartikel zelf. Ik probeer alle vragen binnen 2 a 3 dagen te beantwoorden :)

Liefs, Sharon