15 november 2010

Project: werkplek [school] Wat moet er allemaal in een interieuradvies?

Voorkant van mijn interieurplan de 'werkplek'

In de opdracht oftewel het interieurplan, die ik moest maken voor school [zie deel 1 een deel 2] zijn altijd een verplicht aantal onderdelen in verwerkt.

Elk interieurplan die wij op school inleveren bevat deze onderdelen en hier worden wij ook op beoordeeld.

Hier een overzicht van deze onderdelen, misschien dat jullie hier ook wat aan hebben om een eigen interieurplan te maken. Het is erg handig als je dit lijstje uitprint en uitwerkt en tussentijds de dingen aanvinkt of doorhaalt die je hebt gedaan. Zo heb je een duidelijk overzicht van wat je nog moet uitwerken voor je interieurplan.

Onderdelen in een interieurplan
1. Voorkant [ met projectnaam en namen van jezelf en de opdrachtgever en datum]
2. Inhoudsopgave
3. Inleiding (waarin kort de opdracht wordt toegelicht)
4. Collage / moodboard
5. Motivatie per ruimte; gebruik vaktaal en verwijs naar de eisen in het PVE (programma van Eisen) en hoe je deze eisen verwerkt hebt
6. Evt tekeningen bestaande situatie
7. Technische tekeningen nieuwe situatie (plattegronden en doorsneden)
8. Presentatie tekening in kleur
9. Perspectieven (3 maal handmatig)
10. Materialen en kleurenplan (evt apart paneeltje) met stalen en verwijzing naar info (nr 11)
11. Beschrijving van de materialen en kleuren (merk, kleurnr. fabrikant, prijs enz, zie voorbeeld)
12. Beschrijving van de applicatie (hoe en waarmee worden de materialen, afwerkingen aangebracht), technische kenmerken, KAM zorg eisen voor het aanbrengen
met relevante gegevens en calculatie (evt icm nr. 11)
15. Offerte
16. Planning van de uit te voeren werkzaamheden
17. Nawoord
18. Achterblad

Liefs

2 opmerkingen:

  1. leuk om telkens de onderdelen te zien en mee te kijken! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan ik jou niet "inhuren" voor mijn super lelijke badkamer die ik niet mag schilderen hahaha

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Ik lees altijd alle reacties. Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik deze altijd in het blogartikel zelf. Ik probeer alle vragen binnen 2 a 3 dagen te beantwoorden :)

Liefs, Sharon