18 maart 2009

Thuisopdrachten van het Cibap zijn binnen


Ik heb ze binnen, de thuisopdrachten. Spannend! Naast de thuisopdrachten moet ik ook een portfolio maken. Daar ben ik mee bezig! En ik moet zaterdag 28 maart naar het Cibap toe voor een toelatingsdag. Daar moet ik het volgende doen, letters kleuren, ruimtelijke opdracht, schilderij en een planning maken. Maar ik wil jullie op de hoogte houden met wat ik allemaal doe en van plan ben dus ik post morgen weer een blog met nieuwe informatie :D Ik vind het zelf ook altijd leuk om bij iemand mee te kijken dus ik dacht ik blog nu ook met wat ik doe voor de opdrachten :)
Photobucket

Thuisopdrachten Cibap
Toelatingsonderzoek 2009-2010

Plattegrond & knipvel interieur

Werkwijze
· Maak m.b.v. de bijgeleverde plattegrond 1:100 zelf een plattegrond van 1:50 (= 2 x zo groot maken) op A3 papier.
· Knip de meubelen en accessoires uit van de bijgeleverde knipvallen 1 en 2 en plak deze op jouw eigen gemaakt plattegrond
· Er moeten voor 30 personen tafels + stoelen in komen staan aangevuld met een aantal gezellige zitjes. Je hoeft niet alle meubels van het knipvel te gebruiken!
· Maak dus een origineel ontwerp, dat voldoet aan de bovengenoemde eisen.
Benodigde materiaal
· Tekenpapier
· Potlood
· Gum
· Puntenslijper
· Liniaal
· Lijm
· Schaar
Beoordeling
· Netheid
· Ruimtelijk inzicht, maatgevoel


Collage
Werkwijze
· Breng op een A3 tekenpapier een kader aan van 30 bij 25 cm.
· Verdeel dit vlak in 4 vlakken.
· Vul deze vlakken met afbeeldingen en vormen die te maken hebben met de 1 Tijdschriften die je leest2 De muziek die je beluisterd3 Je hobby’s4 en de kleding die je draagt.
· Een collage is een beeld welke is opgebouwd (geplakt) uit gescheurde, geknipte of gesneden papier.(je stelt de 4 beelden samen uit afbeeldingen van tijdschriften en/of gekleurd papier.
· Pas afsnijdingen en overlappingen toe
· Denk er ook aan dat de kleuren die je combineert het beeld een goede uitstraling kunnen geven. Gebruik je alle kleuren door elkaar of kies je voor een paar kleuren?
Benodigd materiaal
· A3 papier (30 bij 42 cm, 160 gram)
· Papier
· Tijdschiften
· Lijm
Beoordeling
· Netheid
· Gebruik gemaakt van overlappingen en afsnijding
· Kleurencombinaties


Zelfportret
Werkwijze

· Breng op een A4 tekenpapier, 160 gram, een kader van 20 bij 15 cm aan.
· Probeer het kader in zijn geheel te vullen met een zelfportret, ga als volgt te werk:
· Zoek een foto waarop de voorkant van je gezicht duidelijk te zien is.
· Kopieer deze foto, zodat je een zwart-wit afbelding krijgt.
· Trek deze afbeelding van je gezicht over op je papier met potlood.
· Gebruik hiervoor een lichtbak of het raam. (vastplakken met plakband)
· Probeer zoveel mogelijk de donkere gedeeltes van je gezicht eruit te halen en omlijn deze met je potlood.
· Deel het portret in tweeën.
· Ga vervolgens de ene helft inkleuren met zwart potlood, waarbij je de donkere gedeeltes inkleurt en de rest(vorm) wit laat.
· Kleur de andere helft van het portret in met kleurpotlood, maximaal 3 kleuren.
· Pas kleurverloop toe; van de ene kleur naar de andere kleur en van licht naar donker. Je mag/kunt ook kleuren mengen met kleurpotlood, dus lagen kleur over elkaar aanbrengen.
Benodigd materiaal
· A4 papier (20 bij 30 cm), 160 gram
· Potlood HB
· Kleurpotlood
Beoordeling
· Netheid in mengen met kleurpotlood
· Duidelijkheid portret
· Netheid in tekenen


Eigen werk / porfolio
De verzamelmap bestaat uit een selectie van werkstukken die je de laatste jaren hebt gemaakt. Het betreft werk van maximaal twee jaar oud dat je zowel op school als buiten school hebt gemaakt. Denk aan werkstukken die gemaakt zijn met schilder-, teken- en gemengde technieken. Of aan zelf gemaakt foto’s, dummy’s of prints van gemaakte computerwerk. Ook kun je foto’s van ruimtelijk (driedimensionaal) werk meenemen. Het is hierbij niet de bedoeling dat je het 3D-werkstuk zelf meeneemt! Het is belangrijk dat je erop let dat jouw werk voldoende variatie bied. Er moet namelijk een zo breed mogelijk beeld van jou kunnen ontstaan. Aan de vorm van deze verzamelmap kun je jouw eigen invulling geven, maar let erop dat de map overzichtelijk, verzorgd en schoon is.



Image Hosted by ImageShack.us

5 opmerkingen:

  1. Leuke opdrachten! Ben benieuwd wat je er van maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaaf,, klinkt echt leuk! Ook als opleiding :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hee

    is het goed als ik een link van jou site op mijn site zet?
    www.becreativeanddoyourthing.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Komt er snel weer een update?
    Het duurt zo lang :P

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Ik lees altijd alle reacties. Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik deze altijd in het blogartikel zelf. Ik probeer alle vragen binnen 2 a 3 dagen te beantwoorden :)

Liefs, Sharon