16 februari 2009

Lief dagboek


Dear Diary, originally uploaded by incurable_hippie.

Ik ga maar eens een dagboek beginnen & het helpt psychologisch ook nog eens, wat soms ook wel fijn is :) . ''Wetenschappelijk onderzoek bevestigt wat dagboekschrijvers al lang wisten: schrijven helpt om ingrijpende ervaringen te verwerken, jezelf te ontwikkelen en je dromen te realiseren.''

Hoe ik in één keer op het idee kwam? Oma kwam vanmiddag langs om thee te drinken en toen had ze een dagboek van haar meegenomen van vroeger. Het is echt super leuk om zulke dingen terug te lezen/horen. De dag dat ik geboren werd (19,5 jaar geleden) staat erin geschreven en die van mijn zusje ook. Verder staan er zinnen in die mijn zusje en ik hebben gezegd.

Dit las ze onder andere voor over mij toen ik nog een klein was ;

Ik keek naar de maan, wees erna en zei 'kijk, de maan heeft de lamp nog aan'.

Tijdens het overblijven wilden 2 jongentjes met mij trouwen, en toen zei mama, 'maar dat kan toch niet?', en toen zei ik 'ja hoor, ik koop gewoon twee trouwjurken'. Haha


(141) - Dear Diary..., originally uploaded by Single Malt.


Nu mijn zusje en ik haar dagboek hadden gezien waren wij helemaal geïnspireerd om er zelf ook één te beginnen. Maar natuurlijk moesten wij ons eigen dagboek 'maken'. Dus wij zijn gaan knutselen met een notitieboek. Morgen zie je het eind resultaat! Vroeger had ik ook altijd dagboeken die ik half bijhield, maar die heb ik weggegooid volgens mij (ja ik weet het, dat was stom). Dus deze wil ik goed bijhouden en bewaren ;)

Hebben of hadden jullie ook een dagboek?
Image Hosted by ImageShack.us

3 opmerkingen:

  1. Hele leuke post!! Ik moest lachen om je gevatte antwoord van die 2 bruidsjurken!... :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaa ik heb al vanaf m'n zevende altijd dagboeken bijgehouden (heb er al heel veel nu). Sommige periodes schrijf ik veel meer dan andere, en helemaal nu ik in twee gymnasium zit is het heel zwaar, maar het is zeker de moeite waard!
    En leuke opmerkingen had je haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt mij ook vooral leuk om het later nog eens allemaal terug te lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Ik lees altijd alle reacties. Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik deze altijd in het blogartikel zelf. Ik probeer alle vragen binnen 2 a 3 dagen te beantwoorden :)

Liefs, Sharon