13 februari 2009

Laatst had ik een blog gepost waar jullie vragen aan mij kunnen stellen! En er zijn een aantal vragen geweest dus die zal ik nu beantwoorden.


Vraag van : anoniem
Hee Sharon, ik vroeg me dus af hè, waar ga je eigenlijk naar school dat je zulke leuke opleidingen hebt als fotografie en interieur? zou ik ook wel heen willen! xx
Op dit moment studeer ik fotografie & vormgeving (MBO) op het Landstede in Zwolle. Je hebt daar onder andere ook interieur en je mag in je schooljaren ook opdrachten kiezen van andere opleidingen (niet te veel natuurlijk) zolang je aan je eigen leerlijnen (dat zijn dingen die je zegmaar moet leren) kunt werken en die kunt afstrepen. Als je meer over die opleiding wilt weten, omdat je zegt dat je daar ook wel heen zou willen mag je mij altijd mailen op
sharonvosfotografie@live.nl :)

Vraag van : Siska
Hee Sharon, mag ik vragen waar je die leuke witte houten étagère met al die leuke spulletjes erin die op je bureau staat vandaan hebt? die wou ik vragen voor mn verjaardag. liefs!
Poeh, dat is een goede vraag, die heb ik van mijn moeder geleend. Het ligt mij bij dat ze die een keer in een interieur winkel heeft gekocht of bij de Action.

Vraag van : Gerdien
Hoe ben je eigenlijk op jouw stijl gekomen? ik bedoel.. ik las altijd in blaadjes en zag kamers van vriendinnen enzo, maar pas toen ik jouw kamer op girlscene had gezien begon ik die oude romantische stijl zo leuk te vinden.. hoe kwam jij daar op? groetjes, Gerdien
Dit vind ik een leuke vraag! Ik ben er ook mee opgegroeid! Mijn moeder was altijd met interieur bezig en dan richting de witte, romantische en neutrale kant dus het is er eigenlijk met de paplepel in gegoten. Verder ben ik het zelf gaan uitbreiden met veel om mij heen kijken, net zoals jij zegt bij vriendinnen, de ouders etc. Veel lezen en ik heb ook ontzettend veel op internet gezien! En daaruit heb ik mijn ‘eigen’ stijl ontwikkeld. Je moet vooral veel kijken en zoeken en dan ontdek je vanzelf wat jij leuk vind :)

Vraag van : anoniem
Hoe kom je aan inspiratie voor deze blog?
Eigenlijk kan ik dat overal in vinden. Als ik bijvoorbeeld op straat ergens langs een huis loop waar ik iets voor het raam zie, bijvoorbeeld een mooi bos bloemen dan zou ik op internet mooie foto’s gaan zoeken. In winkels, in bladen, op woonbeurs en veel via internet!

Vraag van : Aniek
Hee, ik weet niet of je ondertussen al op de interieuropleiding zit, maar zoja, wat moet je dan onder andere doen? wat voor soort opdrachten krijg je? want mij lijkt zo'n opleiding superleuk! ohja, en wat kun je er mee worden? want ik doe nu vwo op het greijdanus in zwolle, en het lijkt me heel leuk om bijvoorbeeld later naar het cibab te gaan, maar dan kan niet omdat ik dan in een van de laatste jaren instroom, en bijna geen leuke practische opdrachten meer krijg... nouja, heel verhaal, hopelijk heb je er wat aan. liefs'x
Ik zit nog niet op de interieur opleiding. Ik wil ook naar het Cibap gaan, de kleur en interieuradviseur opleiding gaan studeren. Ik ben vrijdag 6 februari naar de opendag geweest een daarvan weet ik het volgende : Je hebt direct in het begin een opdracht dat je je eigen kamer mag gaan inrichten (niet in het echt natuurlijk, maar je gaan een heel plan maken, plattegrond, moodboard, maquette etc.). Verder is de Cibap een goed aangeschreven school dus ze hebben regelmatig echte projecten. Laatst moesten ze een bejaardenhuis inrichten en een kantoor ruimte. Je werkt dan helemaal een plan uit en presenteert dat aan de echte opdrachtgevers en die kiezen dan één uit die echt uitgewerkt word. Verder leer je hoe je een plattegrond moeten maken, een lichtplan, offertjes. Een lerares vertelde ook dat je bijvoorbeeld een stoel bij een tweedehands/kringloop winkel koopt (op kosten van school, je krijt een budget mee) die je vervolgens moet restylen.

Vraag van : anoniem
Hoe heb je zo leuk je kamer in kunnen richten? want ik ga binnenkort ook op kamers, maar ik heb bijna geen budget,dus volgensmij word mijn kamer straks heel saai :( daaag.
Ik had ook zeker geen groot budget! Mijn ouders hebben de vloer betaald en voor de rest is eigenlijk alles tweedehands of van de Ikea. Bij de Ikea kun je ontzettend veel goedkope dingen kopen waar je je eigen draai aan kunt geven. Ook heb ik veel uit tweedehands/kringloop winkels en via marktplaats gevonden! De bank die ik in mijn kamer in Zwolle heb staan is ook tweedehands via marktplaats en daar heb ik een kleed overgedaan want de bank is eigenlijk oranje maar dat is totaal niet mijn kleur. Verder nog een tip via marktplaats, bied altijd lager. Wie niet waagt wie niet wint, als diegene er niet mee akkoord gaan kun je altijd nog hoger gaan als je hetgene wat word verkocht echt wilt. En bij de Action hebben ze ook veel leuke dingen, daar moet je ook zeker even gaan kijken!

Vraag van : Esmee
Heb je nog andere hobbies naast deze blog & al die andere dingen op internet van je? doei!
Naast al het internetgebeuren ben ik natuurlijk ook in het ‘echt’ graag creatief bezig, inspiratieboekjes maken. Ik hou ook van lezen en dan voornamelijk tijdschriften. Verder natuurlijk ook de standaard dingen, met vrienden dingen doen/uitgaan, shoppen (als ik geld heb ;)).

Vraag van : Cornelieke
Doe je eigenlijk aan sport?
Nee, slecht he, wel altijd gedaan, heb heel lang op handballen gezeten, heb een aantal jaar gefinisht, verder was ik eigenlijk ook altijd buiten als het lekker weer was samen met mijn zusje even voetballen of op de trampoline, dat vind ik nu nog steeds leuk haha. Maar op dit moment zit ik niet echt op een sport, wel zijn een vriendin en ik van plan te gaan zwemmen.

Vraag van : anoniem
Haaai. Wat vinden jouw ouders/familie/vrienden eigenlijk van jouw stijl? ik wil namelijk ook graag mijn kamer een beetje in zo'n ouderwetse romantische stijl, maar mijn moeder houd daar helemaaaaaal niet van. Dus die wil liever dat ik een strakke moderne kamer krijg. Kus.
Mijn ouders vinden het beide leuk omdat ik deze stijl ook van hun ken. Verder vinden mijn vrienden het ook leuk, niet iedereen zou het zelf ook in mijn stijl doen, maar ze vinden het wel leuk dat ik mij er echt in gooi alsware, het is echt mijn passie! Als ik een andere stijl leuk zou vinden zouden mijn ouders het niet heel erg vinden, natuurlijk wel een beetje jammer maar ik zou wel mijn kamer in mijn eigen stijl mogen inrichten want het is tenslotte mijn kamer, ik moet er kunnen werken, slapen en ontspannen :)

Vraag van : Thirsa
Hey. ik wil dus mijn kamer veranderen (zolderkamertje) maar ik moet me balken donkerrood laten. en nou vraag ik me af hoe ik zo'n leuke ouderwetse romantische stijl kan maken? Ben namelijk nu inspiratieloos. liefs Thirsa
Dat is wat moeilijk te zeggen omdat ik geen idee hebt hoe het eruit ziet. Maar de rest van je kamer kun je gewoon (gebroken)wit maken. Donkerrood is opzich wel een mooie kleur, je kunt dat wel goed combineren met de romantische stijl. Je kunt de balken subtiel gaan versieren met kant of broderie of van die papieren kanten onderzetters als je zo iets erop zou plakken zou de kleur al minder hard lijken in het gehaal. En verder dan vooral richten op de meubels en overige aankleding van de kamer. Als ik jou was zou ik eerst gewoon alles verven, meubels en alles inrichten en dan pas kijken of de balken echt uit de stijl vallen alsware, als ze niet passen bij de rest kun je het bovenstande proberen :)


Als jullie nieuwe vragen hebben moeten jullie ze gewoon stellen he :)

Image Hosted by ImageShack.us

3 opmerkingen:

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Ik lees altijd alle reacties. Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik deze altijd in het blogartikel zelf. Ik probeer alle vragen binnen 2 a 3 dagen te beantwoorden :)

Liefs, Sharon