15 december 2008

De Upside van Down

Ik zag deze site en ik was echt onder de indruk! Het is een boek met allemaal foto’s van kinderen met het Downsyndroom. Het boek is in de winkel te koop voor 39,95 waarvan 5,- direct naar de Stichting gaat. Het boek wordt verkocht bij o.a. Bruna, Selexyz en de betere lokale boekhandel. Online is het o.a. te bestellen bij: www.bol.com (de Upside van Down, Uitgeverij het Spectrum ISBN13: 9789049100292). Hier even wat informatie over de stichting!

De stichting de Upside van Down zet zich in voor een positief beeld van het Downsyndroom.

De uiteindelijke ontwikkeling van kinderen met Downsyndroom is afhankelijk van hun eigen aanleg, talenten, intelligentie en de geboden mogelijkheden. Eigenlijk net als bij kinderen zonder Downsyndroom.

Het enige dat echt anders is, is vaak hun uiterlijk. Doordat er een aantal specifieke uiterlijke kenmerken zijn, zoals o.a. een scheefstand van de ogen, is het Downsyndroom direct herkenbaar voor de buitenwereld. De reactie van deze buitenwereld op het Downsyndroom wordt door de ouders van deze kinderen als zeer kwetsend beschouwd, iets wat veelal meer verdriet geeft dan het syndroom zelf.

Stichting de Upside van Down wil graag laten zien dat het Downsyndroom ook veel positieve kanten heeft. Omdat een positieve beeldvorming aan de basis staat van meer begrip. En meer begrip leidt uiteindelijk tot acceptatie van kinderen en mensen met Downsyndroom in onze maatschappij.

Hier kun je naar de site gaan van De Upside van Down.


Image Hosted by ImageShack.us

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuke foto's.........ik weet nog vroeger was er bij ons op het dorp ook een jongetje met Down en niemand behalve ik wilde met 'm spelen en hij was zooooooo lief.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Ik lees altijd alle reacties. Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik deze altijd in het blogartikel zelf. Ik probeer alle vragen binnen 2 a 3 dagen te beantwoorden :)

Liefs, Sharon