5 oktober 2008

Tassen beoordelen 2



Gisteravond zijn L. en ik naar Groningen gegaan met de trein om naar de &ZO te gaan voor een tassen panelonderzoek. We zijn uitgenodigd via het ELLEgirl forum en toen we het lazen dachten we direct, 'Ja, daar gaan we heen'. En het was heel leuk.

L. en ik waren als eerste en toen we binnen kwamen werden we naar boven geleidt, daar stonden in een ruimte de tassen mooi gepresenteerd, onze eerste indruk was goed! We mochten bij de bar een drankje bestellen in in de ruimte gaan zitten naast waar de tassen werden gepresenteerd, daar stonden allemaal tafels, mapjes met informatie erin en naambordjes.

Na ongeveer een kwartiertje was iedereen gearriveerd en konden we beginnen, iedereen ging zitten en pakte haar naam bordje. Onder tussen gingen we stiekem kijken wat er in het mapje zat, het zag er leuk uit want we moesten gaan plakken & knippen. Geya stelde zich voor en vertelde wat over Axel David en dat dit haar eind opdracht was omdat ze bij Paré (een heel groot tassen importeur in Tiernarloo dacht ik) stage loopt. Als eerst gingen ze ons dingen vragen als, wat voor tas koop je? Waarom koop je het? Voor de functie, heb of omdat hij mooi is? Wat is de doorslag om een tas te kopen? Wat vind jij belangrijk bij een tas?

Als eerst moesten we uit 5 verschillende dingen kiezen. 1. Lange hengels, korte hengels, één hengel 2. Details; Gespen en stiksels, Details; ringen en ? (ik weet het niet meer), effen 3. Bloemen print, spreepjes, effen 4. Kleurengroep bruin zwart grijs etc, blauw groen etc, regenboog kleuren. 5. Grote, middel of kleine tassen. Ik heb gekozen voor grote tassen met lange hengels met details die zitten in de gespen en ringen, effen kleuren in de donkere kleurgroep dus zwart, grijs etc.. Vervolgens werd het wat persoonlijker want ze moeten natuurlijk ook weten wat de doelgroep van Axel David leuk vind, we moesten 5 waarden voor jezelf uitknippen en plakken. We kregen een A4 vel met allemaal woorden en daaruit moesten we kiezen, ik had dacht ik, hechte vriendschap, familiebanden, creatief zijn, trots op jezelf, genieten en nog één. Toen moesten we 5 dingen opschrijven waar wij gelukkig van worden en 5 favo modemerken (mochten ook winkels zijn) en 5 sterke eigenschappen voor jezelf. Sterke eigenschappen over jezelf blijven toch altijd moeilijk vind ik? Jullie? Ondertussen werden er lekker hapjes uitgedeeld die erg mooi waren gepresenteerd op een hele grote vierkante schaal & het tweede drankje werd ook ingeschonken, het was erg gezellig.

Toen we dat allemaal hadden gedaan moesten we naar de andere ruimte gaan waar alle tassen gepresenteerd stonden. Daar konden we de tassen bekijken van buiten en van binnen, later moesten we vertellen wat de plus en min-punten waren. En het leuke van de hele avond ;) haha we mochten als dank een tas uitzoeken, ik heb een leuke rechthoekige zwarte lak tas uitgezocht, we ontvangen hem pas in maart omdat het van de zomer collectie 2009 is. Maar dat vind ik niet erg! Daarna gingen L. en ik nog even praten met degene die dit georganiseerd hebben om te zeggen dat we het heel leuk vinden, ze waren van plan dit vaker te gaan doen en vroegen of ze contact met ons konden houden, dat vonden wij heel leuk, wij vonden het een hele leuke interessante avond!

Ik heb wel een catalogus van de tassen, ik kan nu geen foto maken maar dat doe ik vanavond wel even!

Even een vraag, waarom kopen jullie een tas?



Image Hosted by ImageShack.us

4 opmerkingen:

  1. Leuke blog heb je! Was zeker een geslaagde avond.
    Liefs, Maud

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk dit stuk!
    Alleen ik koop een tas alleen als ik hem echt nodig heb (voor school ofzo). Maar heel leuk zeg dat jullie hier ook voor uitgenodigd waren, mij zou dat ook echt super lijken! Moet ik alleen nog even wat ouders zijn.. :$

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw. hoe kom je toch altijd zo op de hoogte van dat soort dingen? Ik kom nooit op dit soort dingen, nouja.. achteraf... als ik het hier heb gelezen xD

    trouwens; ik koop vaak tassen als ik er graag een wil, van bijvoorbeeld een bepaald hip merk, of een bepaald formaat wat ik handig vind. Ik heb dus veel meer tassen dan dat ik nodig heb.

    liefs'x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb geen idee Aniek! Dit had ik gevonden via het ELLEgirl forum. Daar was een oproepje geplaats!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Ik lees altijd alle reacties. Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik deze altijd in het blogartikel zelf. Ik probeer alle vragen binnen 2 a 3 dagen te beantwoorden :)

Liefs, Sharon