28 juni 2008

Wij beginnen een webwinkel




Mijn moeder en ik gaan een webwinkel beginnen met natuurlijk woonaccessoires etc.. Ik vind het echt super, ik wil al heel lang een webwinkel beginnen en nu is het dan zover. Alleen gaat het nog wel een poosje duren omdat we nog veel dingen moeten uitzoeken. Maandag willen we naar de Kamer van Koophandel, even praten over hoe en wat, dus het is officieel. We willen naast woonaccessoires die we gaan kopen bij groothandels ook zelf gemaakte artikelen verkopen, maar ook bijvoorbeeld meubels die we gaan opknappen. Maar we doen ook niet teveel meubels want woonaccessoires trekt ons meer, want daarmee maak je je huis echt af! En de sfeer raden jullie denk ik wel, het sfeertje van mijn weblog, zie interieur inspiratie. Denk aan Ariadne AT Home, ouderwets, roze, rozen, wit, bloemen ga zo maar door.


Mijn vraag aan jullie, hebben jullie ideeën, tips, suggesties, etc., het maakt allemaal niet uit, geef het alsjeblieft door.

Aan wat voor artikelen denken jullie? Wat zouden jullie graag willen zien?

Ook al denk je van hmm hebben ze hier wat aan, gewoon laten weten want misschien bedenken we via dat iets anders leuks.

Heeft iemand van jullie misschien ervaring in dit wereldje en heb je tips voor ons, ook graag laten weten.


Verder gaan we ook ansichtkaarten verkopen met foto's die ik heb gemaakt, ik hoop dat dat goed gaat lopen haha. Ik ga in ieder geval niet te veel verklappen, het word in ieder geval een heel leuk winkeltje, een leuk sfeertje met artikelen waarmee je je huis super kunt aankleden.


De naam weten we nog niet, dat is trouwens een erg moeilijk iets. Als je een leuke naam hebt, ga je natuurlijk kijken of die al bestaat, en ja hoor, dan bestaat de naam al, weer denken, zoeken, denken, zoeken ga zo maar door, maar we komen er wel. Ik heb er super veel zin in.

Ik hou jullie op de hoogte. Dankjewel alvast!

Image Hosted by ImageShack.us


16 opmerkingen:

  1. Wat leuk zeg! Dan ga ik eens wat kopen bij jou haha, ik hou helemaal van die stijl! Woonaccessoires zijn echt leuk, maar ook super dat jullie er ook wat meubeltjes bij doen! dat vind ik juist leuk. :D
    verder heb ik eigenlijk geen tips ofzo, en een naam zou ik ook niet kunnen verzinnen, dat lijkt me echt lastig! maar héél veel succes!
    Groetjes Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt me echt zo leuk, een webwinkel hebben! :)

    De ansichtskaarten is een goed idee, ik koop zelf vaak mooie kaartjes om als boekenwijzer te gebruiken...

    Ideetjes dan: mooie opbergspullen, woonboeken, enkele speciale behangetjes, vazen, kussens, kaarsen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sharon,

    Ik zou denken aan dingen voor buiten van zink of zwart metaal of rotan/ rattan. Voor binnen: polkadot keukengerei/ borden/ bekers e.d. En misschien vlaggetjeslijnen in een bepaalde stijl. In allemaal wittinten bijvoorbeeld of Room Seven prints.

    Ik zelf vind de stijl heel mooi maar met 2 kleine kinderen wil ik ook vooral rust in huis en minder tuttels dus tuttels moeten vooral bruikbaar zijn of tijdelijk bruikbaar (zoals vlaggetjeslijnen). Misschien kan je seizoensslingers ontwerpen? Of is dat een leuk idee voor mezelf :-)

    Veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kussens
    Kaarsen
    Mandjes/bakjes/potjes
    Zeep/badkameraccesoires
    (ik vind die van jou zo leuk, met die bloemetjes, op interieurfoto nr.4 op girlscene)
    fotolijstjes
    plaids
    (nep)bloemen/rozen
    behang/(kaft/cadeau) papier
    gordijnen
    tafelkleden
    schilderijen
    klokjes
    lampjes
    Lampenkapjes
    Servies

    het is zo maar iets hoor, weet niet of je er iets aan hebt :$

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, ik volg deze site nu al een tijdje, en ik hoor allerlei dromen van je voor bij komen. Een eigen huisje, bekend fotograaf worden, een winkeltje beginnen met je moeder...

    En je verwerkt al je dromen in werkelijkheid, wauw!
    Respect voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gaan jullie ook schilderijen verkopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Suzanne Echt leuk om te horen! Dankjewel!

    Voor de anderen Heel erg bedankt voor jullie reactie!! Ik heb er zeker wat aan.

    En op de vraag 'Gaan jullie ook schilderijen verkopen?'
    Daar zitten wij wel aan te denken, mijn tante schilderd heel mooi, die heb ik dus al gevraagd of het haar wat lijkt. Het leek haar zeker iets dus moeten we maar even kijken of het echt doorgaat enzo. Wat voor schilderijen heb je in je hoofd? Wat voor stijl?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat klinkt super goed!
    ik heb zelf ook een webshop.
    www.geekdechique.nl
    die naam was ook nogal lastig, dus vooral de tijd voor nemen want een goede naam doet veel!!!
    veel succes alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik maak zelf popart schilderijen, bij jou stijl kan dat heel mooi lijken, maar dan niet de hysterische kleuren, maar gewoon rustig, zwart/wit of zilver/zwart... ik noem maar iets, zelf woon ik op kamers en heb ik beetje zelfde stijl als jou, daar heb ik een zelfgemaakte james dean in zwart/zilver... lijkt erg gaaf vind ik zelf..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. of zoiets als roy lichtenstein maar dan zwart/wit lijkt me ook gaaf :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Klinkt super! Ik zou je wel echt proberen te onderscheiden, in plaats van met de bekende (en dúre!) merken aan te komen die je tegenwoordig overal kunt krijgen. Ben in ieder geval nu al benieuwd naar jullie webwinkel! Als ik hier op jouw blog zie hoe creatief je bent en wat een geweldige stijl, dan belooft dat héél veel goeds!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. AnoniemPopart is wel leuk maar het past niet bij de stijl van de webwinkel en bij ons dus dat gaat niet samen haha maar bedankt voor de tip. Mijn tante gaat zelf wat bedenken en aan mij laten zien of ik het wat vind en wie weet kunnen we dan onderhandelen ;)

    Dankjewel Anne, we zijn ook zeker van plan ons te onderscheiden!


    Lieke een naam is zeker lastig! Maar we hebben de naam gevonden, ik zeg het nog niet dat blijft nog even een verrassing, ik ga de naam onthullen wanneer ik de huisstijl ook weet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heeft je tante ook een webwinkel of andere site waar haar werk te bezichtigen is?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Anoniem, nee dat heeft ze niet, ze is nog niet echt verder gegaan dan alleen schilderen zelf, ze heeft zegmaar geen website of zoiest. Wel hebben haar schilderijen een keer bij de dokterspraktijk gehangen waarvan 1 is verkocht.

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ooh wat gaaf zeg, hoe zulke dingen maakt ze dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ze heeft nu nog alleen foto´s nageschilderd van haar zoon, een hele mooie appel met een halve appel ernaast voor mijn moeder, die staat hier in de kamer, hele mooie, verder nog één met 3 stenen dacht ik op een paal bij de zee wat staat voor eenheid. Maar ook rozen. Ze kan in ieder geval mooi schilderen!!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Ik lees altijd alle reacties. Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik deze altijd in het blogartikel zelf. Ik probeer alle vragen binnen 2 a 3 dagen te beantwoorden :)

Liefs, Sharon