7 april 2008

WHAAAA Ik heb een Canon 400D gekocht!

Voor de mensen die nog niet zo goed snappen met de namen van spiegelreflexen leg ik nu even uit wat Canon EOS 400D betekend, dan word het verhaal wat makkelijker :) Canon is een heel bekend fotomerk wat iedereen waarschijnlijk wel kent. EOS is een serie naam die de Canon maakt en de 400D is de model naam van de camera.

Ik heb een spiegelreflex set gekocht. Een canon EOS 400D ook wel Canon EOS Digital Rebel XTi. Ik ben echt zo blij. Mijn vader betaald ook een klein deel mee, zodat hij zelf ook eens foto´s kan maken (Hij stelde het zelf voor) daar stemde ik natuurlijk mee in haha. Het is een hele set met van alles erbij!

Ik zal even het hele verhaal vertellen. Hier in
deze blog had ik het al over om de Canon EOS 350D of de 400D (de opvolger van de 350D) te gaan kopen, maar dat ik nog twijfelde. Ik heb wat rond gevraagd en gekeken en heb toch gekozen voor de 400D. Mede omdat die natuurlijk beter is als de 350D maar hij is natuurlijk ook duurder, en dat was de grootste reden dat ik twijfelde, ik ben zeker niet één van de rijksten dus moet ik kijken welke goedkoper was etc, dat was dus de 350D omdat dat een oude model is.

Nu hebben jullie denk ik wel gehoord dat de dollar vergeleken met de euro enorm laag is. Ik zag bij het nieuws op TV dat als je bijvoorbeeld hier in Nederland een laptop koopt van €700 dat je daar in Amerika ongeveer €400 voor betaald. Dat scheelt dus enorm veel geld.

Toen ben ik een beetje gaan kijken of ik ook een spiegelreflex kon kopen in Amerika via een site. En toen kwam ik op ebay.com terecht. Daar heb ik goed rondgekeken want je kunt natuurlijk niet zomaar een groot iest zoals een spiegelreflex kopen via Ebay. Het moet goed vertrouwd zijn.

Ik kwam op deze ebay shop terecht, ShopSunshine. Het is een ebay shop, een online winkel, van een bestaand bedrijf uit Amerika. De ebay winkel ShopSunshine is power seller en de feedback was ook allemaal goed. Het ziet er dus allemaal betrouwbaar uit.


Natuurlijk is het nog wat eng, ik heb wel een spiegelreflex gekocht via Ebay uit het buitenland, maar die gok wou ik wel nemen en Ebay is ook betrouwbaar omdat als je daar iets koopt moet je het betalen en moet de verkoper het object verzenden.

Maar ik zal even laten zien wat ik heb gewonnen. Het is een set met allerlei dingen en spotgoedkoop (door de dollar) als je het hebt over de prijzen van spiegelreflex camera's. Dit krijg ik allemaal :
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Ik heb betaald via Paypal, een erg handige betalings systeem, en veilig. Ze doen het pakketje binnen 24-72 uur op de post nadat ze de betaling hebben ontvangen. Ik ben echt heel benieuwd.


Photobucket

7 opmerkingen:

  1. Vive la, ik had het al op EG gevraagd, maar ik stel hem hier ook maar :). Kun je laten weten of de camera bevalt als je hem binnen hebt, en of je eventueel invoerrechten hebt moeten betalen? Ik wil hem ook gaan bestellen namelijk daar bij dezelfde shop :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey!

    Ja natuurlijk, dat is goed!
    Ik zet het hier sowieso op
    mijn blog neer. Maar ik zal het
    even in het fototopic op het EG forum zetten :)

    xx Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ok dat is goed :)! Ik ben zelf ook niet zoveel meer op EG, maar zal het fotografie topic en jouw blog wel in de gaten houden! Wanneer heb je hem ongeveer binnen? (sorry voor de vele vragen :o)
    Liefs
    Isa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha maakt niks uit, vraag maar raak!

    Als het goed is is het vandaag 10 dagen geleden dat ze de betaling hebben ontvangen, volgens houd dat in de de betaling nu helemaal rond is.

    Nu sturen ze hem binnen 2-3 werkdagen naar mij toe en ze zeiden dat het ongeveer 5 werkdagen duurde voordat het in NL is. Dus ik denk dat ik de camera in de meivakantie ontvang! Dus over ongeveer anderhalf tot 2 week heb ik hem denk ik.

    Als je vragen hebt gewoon stellen hoor :)


    Liefs, Sharon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haai heb je hem inmiddels al binnen?
    ik wil ook daar gaan bestellen namelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoe duur was het in totaal alles bij elkaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waarom ben ik er niet opgekomen om mijn 400d op ebay te kopen scheelde me toen een hoop geld hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Ik lees altijd alle reacties. Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik deze altijd in het blogartikel zelf. Ik probeer alle vragen binnen 2 a 3 dagen te beantwoorden :)

Liefs, Sharon