23 maart 2008

Spiegelreflex


Ik wil zo graag een spiegelreflex! Ik heb vaak dat ik een foto wil maken met mijn digitale camera (ik fotografeer nu nog met een Canon PowerShot A560) dat het niet precies lukt zo als ik het zou willen omdat de juiste functies niet op de powershot zit. En een dslr (afkorting voor digitale spiegelreflex) zet op de foto wat je ziet! En je kunt zelf de sluitertijd, diafragma etc. aanpassen dat is ook zeer handig.

Voor de mensen die zich meer willen verdiepen in fotografie wil ik informatie gaan geven over bijvoorbeeld sluitertijd, diafragma, iso en al die termen, ook wil ik jullie dingen leren over compositie en allerlei tips geven wat te maken heeft met fotografie. Vandaar ook mijn laatste blog waar ik graag van jullie wil weten wat jullie graag over fotografie willen leren of over andere dingen.

Dingen die ik op school leer en de informatie die ik krijg wil ik op mijn blog zetten. Maar omdat fotografie veel onderwerpen heeft moet ik het wel eerst goed onderzoeken, omdat ik jullie niet de verkeerde informatie wil geven!

Canon EOS 350D

Nu terug op de spiegelreflex, omdat ik nog nooit met een spiegelreflex heb gewerkt wil ik de Canon EOS 350D kopen. Ik heb veel goede dingen over de 350D gehoord en ik weet dat er ook een 400D is (opvolger van de 350D) maar omdat het een grote aankoop is heb ik op consumentenbond gekeken en daar komt de Canon EOS 350D beter uit de test dan de Canon EOS 400D. Maar misschien doe ik ook wel gewoon de 400D want die heeft totaal 10,1 megapixels en de 350D heeft er 8,o megapixels. Dat is opzich wel een groot verschil. Ik ga nog een beetje rondkijken op internet en vragen op school welke het beste is. Want ik moet natuurlijk ook op mijn budget letten, want die laat natuurlijk niet alles toe. Ik hou jullie op de hoogte als ik weet welke spiegelreflex ik ga kopen.


Photobucket

2 opmerkingen:

  1. Ik heb zelf de EOS 400D; echt een goede camera =) Maar als je budget het niet toelaat moet je het natuurlijk niet doen ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ik ben ook hopeloos op zoek naar een nieuwe, aangezien het mechanisme van de lens van mijn fujifilm stuk is gegaan. en ach, als ik 200€ moet neertellen om dat te repareren kan ik net zo goed een nieuwe aankopen.
    alleen, het dringt een beetje, want mijn leven zonder camera is gewoon geen leven.

    anyway, super blog :)
    (mss ken je me als UFFIE van elleforum waar ik amper nog op zit, maar goed)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Ik lees altijd alle reacties. Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik deze altijd in het blogartikel zelf. Ik probeer alle vragen binnen 2 a 3 dagen te beantwoorden :)

Liefs, Sharon