27 februari 2008

Basis

Afbeelding : Flexa
Tekst : Sharon Vos

Het is belangrijk dat je een goede basis hebt in je interieur. Met basis bedoel ik de muren, vloer en plafon en de grotere meubels qua kleur. Als basis zou ik lichte kleuren gebruiken zoals wit, gebroken wit, pastel, licht grijs etc. Met accessoires kun je zoveel doen en kleur aanbrengen, maar kijk uit dat het niet te druk word. Je kunt bijvoorbeeld een mooie gekleurde bloempot doen met een mooie groene plant erin. Of een mooi oudroze tint als gordijnen bij een bijvoorbeeld witte basis, probeer je huis aan te kleden met accessoires, omdat je accessoires steeds kunt vervangen, om nou alles steeds opnieuw te verven en te behangen, daar beginnen niet veel aan.

Hou je van ruimtelijk & veel licht, gebruik dan lichte kleuren en als basis wit of gebroken wit. Wil je graag een muur met een opvallende kleur, dan zou ik één muur verven in een opvallende kleur, zodat je een goede basis houd. Je kunt ook veel doen met mooie pure materialen zoals hout, rotan, stof, kant etc. Een witte kamer met een grove houten tafel oogt mooier en puurder dat een witte kamer met een plastic tafel. Zelf hou ik van verschillende en natuurlijke materialen, wat je in mijn kamer wel een beetje terug ziet. Maar later in mijn huisje wil ik het veel meer laten terug komen. Ik lijkt mij echt super om een eigen huisje te hebben, maar eerst nog maar een paar jaartjes wachten.

Maar wat het aller belangrijkste is, is dat jij je fijn moet voelen in je huis/kamer, jij moet je er kunnen ontspannen, werken/leren & slapen. Jij moet je er op je gemak voelen, dat als je je huis/kamer in loopt en dat je denkt, hé lekker plekje. Dat is belangrijk. Zoek daarom naar je eigen stijl. Kijk in boeken, internet etc. Maak moodboards, inspiratieboeken, kijk in woonwinkels. Maar wees er wel van bewust dat je steeds verschillende dingen om je heen ziet en daardoor steeds andere dingen leuk gaat vinden. Daarom is het belangrijk dat je een goed basis hebt.


Photobucket

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Ik lees altijd alle reacties. Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik deze altijd in het blogartikel zelf. Ik probeer alle vragen binnen 2 a 3 dagen te beantwoorden :)

Liefs, Sharon